Monday, June 14, 2010

Anak

"Kau pernah dengar orang-orang tua cakap tak yang cakap kalau orang perempuan tengah mengandung,ada banyak pantang larang dia?"..tanya Rakan Lost kepadaku...

"Ada la jugak..dulu time Che Yah mengandungkan adik-adik aku,Che Yah cukup marah kalau Pak Ya nak pi mengai.Sebab takut nanti dapat anak muka macam ikan keli..Kalau ikan keli takpa,neh kalo dapat ikan paus,tak ke naya Che Yah nak bagi susu?"..balasku bersemangat bila masuk bab-bab keibuan neh...

"Tu la..ada banyak cerita yang anak muka macam monyet la,muka macam biawak la,muka macam Fasha Sandha la,tu suma langgar pantang la tu.."..balas Rakan Lost..

"Tapi tu semua kerja Tuhan..kita tak boleh nak percaya semua benda neh sangat.."..Kataku separa menasihat seperti calon-calon rancangan Imam Muda..

"Tapi aku ada dengar lagi satu urban legend neh..Kalau kau nak anak kau muka hensem,nanti suruh la bini kau tengok orang hensem-hensem.."..sahut Rakan Lost penuh semangat..

"Oh itu tiada masalah..aku kan ada..."..Balasku sambil ketawa kecil..

"Ahhh kau..muka macam Hans Isaac kau neh still tak cukup bai.."..kata Rakan Lost..

"Kalau betul la macam tu,walaupon aku takkan percaya benda-benda tahyul macam neh,tapi kalau aku,aku nak suruh bini aku tengok gambaq Bumblebee ja nanti.Mana tau aku dapat anak robot leh tukar jadi kereta..Camero lagi wa cakap lu.."..balas aku cool,mata berkelip-kelip...

2 comments:

Lumpy said...

byk la hans isaac ko tuh

Munky itu Hanjeng said...

ahhhh you're so jealous ramonnnn..hehehe..