Wednesday, February 3, 2010

Aku yang semakin lost...

"Ahhhhhhh..banyak plak nak kena taip neh..assignment neh pon satu..banyak la plak nak kena goreng neh...7 pages..."getis hatiku ketika mahu memulakan kerja yang sudah bertangguh selama beberapa minggu...

"Nak kena hantar lusa plak tu..ciceh tul la"Bisik kecilku...

Aku mula mengerakkan jari-jemari aku..mula menaip assignment yang aku perlu siapkan..30 markah bai..bukan 3 markah..setakat 3 markah gua kencing sama komputer gua neh saja..

'Conversations in education have been dominated by the topic of test scores for the past two decades. Standardized tests are currently lauded as "the answer" to teacher accountability, higher student achievement, standards, and expectations bla bla bla ba ba black sheeppp mbekkk mbekkkk mbekkkkk........'

Ahhh sudah...aku dah blank...apa nak tulih neh...

Truttttttt...truttttttttt...trutttttttttttt....telefon kecilku berbunyi....tertera nama RakanGebu di skrin telefon..

"Hello..Dr Rozmey bercakap.."aku berkata sembil berseloroh...

"Hello Dr..gua mahu kurus...ada ubat?"..sahut RakanGebu...

"Ada ada..lu potong jer rambut macam gua...nescaya lu akan termuntah hari-hari bila lu tengok muka lu kat cermin hari-hari...elok lepas makan...lepas makan,cari cermin,terus tgk muka lu dengan rambut pattern macam gua,lu mesti akan muntahkan balik makanan lu...gerenti kurus dalam masa seminggu!"..panjang lebar gua beri penerangan...

"Baik Dr...woi gila...ko buat apa?"..tanya RakanGebu...

"Buat assignment Pn. Sabariah ahhhh...lusa nak hantar..gila ah..."..balas gua separa tak puas hati...

"Ehhh..tadi ada orang pergi mintak extension,boleh hantar minggu depan"..balas RakanGebu...

*Click....*

Krohhhhhhhhhhh...krohhhhhhhhhhhhh...krohhhhhhhhhhhhhhhhh....Z Z Z Z Z Z Z Z Z Z Z Z Z Z....

No comments: