Saturday, July 3, 2010

Setelah-melah setahun di KPTM..

Pengakhiran itu semakin dekat kurasakan..Setelah setahun menabur bakti kepada anak bangsa,akan ku suarakan niat di hati ku kepada pihak pengurusan Kolej Poly-Tech MARA dalam masa terdekat..Sebutir batu loncatan telah di lontarkan kepadaku yang membuatkan aku sukar untuk menyepaknya ke tepi jalan seperti Fasha Sandha yang memang tiada gunanya itu..Batu ini lebih bernilai dari segalanya..sehinggakan air mata Che Yah Mawar Berduri pon menitis tatkala menerimanya sebelum menelefon dengan nada excitednya memberitahuku..

"Hello Anak Pak Ya..cheq dok wat apa?"..tanya Che Yah Mawar Berduri..

"Dok cakap telefon dengan mak la..takkan dok snorkeling tengok coral reef pulak?"..jawab aku cuba membuat lawak...

"Ingat lawak la tu?Tak lawak pon..prfttttt..(jelir lidah)"..balas Che Yah bengang...

"Alolololooo...awat col cheq?Ada apa berita ka?"..tanya aku cuba mententeramkan keadaan yang semaking tegang..Kalau berlanjutan neh,mau Che Yah datang Bangi sembelih aku..

"Neh haaa..ada surat sampai rumah..dari UiTM..apa tah neh.Depa mintak balik marker pen yang hang sakau dulu kot..."..kata Che Yah separa menipu..saja membuat lawak bagi mengekalkan ciri-ciri suspen dirinya...

"Haih..manada..tu member cheq yang sakau..cheq curi kabel monitor komputer ja.."..balas aku terkejut..

"Ooooo..ni reja hang..aku suh hang pi belajaq,hang pi mencuri.Jaga hang balik nanti..Dak aih,neh surat tawaran Biasiswa Tenaga Pengajar Muda UiTM..Cheq dapat biasiswa tu..."..kata Che Yah...

*Click*..truttttttt...truttttttt...trutttttt...

"Hello hello..oiii anak pak ya oiiii..pi mana nehhh..letak plak dah"..rungut Che Yah..

Terus gua "terbang" hanyut dalam dunia gua..Mimpikan kereta Skyline baru gua yang akan gua bayar guna duit biasiswa bulan-bulan....

10 comments:

wa said...

congratulations young teacher.haha!

Anonymous said...

are you leaving KPTM ?

Munky itu Hanjeng said...

thanks wa..XD

yap..im leavin KPTM..but there's a chance for me to teach on part-time basis in KPTM..we'll see...

Supermaman said...
This comment has been removed by the author.
Supermaman said...

skyline aku tak tau la kan, nihh duk pi beli kasut tu ha aku confirm!! hahhha

tahniah pah.. aku bangga ngan hang!!

HUGS

Munky itu Hanjeng said...

takpala..kasut boleh pakai macam pakai Skyline jugak.hehehe..
thanks lin..aku rasa neh hang.hehehehe...HUGS!

Anonymous said...

congrats!

Munky itu Hanjeng said...

thanks anony..
kepada semua anony..sila kenalkan diri...

i-vip said...

cayalahhh sir!!! hahah^^ x dpt la kn.. nk lwn futsal ngn budk2 klas sy kn.. ala.. sir pon sek kala je.. kn? haha^^

Munky itu Hanjeng said...

lautan dalam jangan diduga kalo kail tu hanya panjang sejengkal..kasut hanya kasut Nike5,team aku jangan dicuba..chewah..