Saturday, October 16, 2010

Iklan "Stesen Radio Konon-Konon Cool" yang prihatin..

Situasi,di dalam kereta,menuju ke Pasaraya Warta bagi mencari bahan-bahan dapur..Radio terpasang siaran "Stesen Radio Cool",kami tak hot,kami cool,yang sungguh lame..Tiba-tiba iklan begitu prihatin dari stesen radio tersebut berkumandang...

Jejaka A:Alamak,ramainya orang hari ini..Macam mana nak tengok wayang neh?

Jejaka B:Biasalah,ini kan hari minggu.Tu la kau sapa suruh lambat tadi..

Jejaka A:Takper-takper..Eh tepi tepi!!

PEREMPUAN X:Oi oi apa potong-potong neh?Ingat tempat neh BAPAK kau punya?

dan yada yada yada...

Indahnya bahasa..dan sungguh prihatin mereka dalam memaparkan keprihatinan...Kalau aku nak buat iklan tu lagi prihatin,munkin aku akan ubah jadi "Oi Oi..Apa potong-potong neh?Ingat tempat neh KEPALA BUTUH BAPAK kau punya?"..Baru puas hati...Sungguh prihatin kan?

Iklan kedua...

Boboy:Abah abah..merokok neh merbahaya ker tak?

Abah:Rokok tentulah merbahaya..Boleh dapat banyak penyakitttt..

Boboy:Dapat penyakit aper abah?

Abah:Dapat banyakkk penyakit,macam kanser mulut,kanser paru-paru,dan kelahiran bayi pra-matang...

Boboy:Boboy dulu lahir pra-matang tak?

Abah:Tentulah tidak..sebab mak ngan abah tak hisap rokok...Mak hisap "rokok" abah jer,sebab tu dapat Boboyyyy..Hohohoho...

...............Dan aku terus tukar siaran radio ke Sinar FM layan lagu Taman Rashidah Utama..


P/S-Dialog yang dipaparkan tiada kena mengena dengan yang hidup ataupon yang telah mati...

4 comments:

Mc Izzy said...

X fm mantap!! hang apa tau

Munky itu Hanjeng said...

iklan yang kurang mantap..

Daya SooYoung H said...

iklan 18sx. ahh, sumpah lawak smpai tak bole tdo malam. demmm

Munky itu Hanjeng said...

cuba tidow munkin akan dapat mimpi best..hehehe..