Thursday, August 7, 2008

Something to say about my "Mereka Ini Kucing Cekal"

macam korang semua tgk,aku ada letak gambar-gambar kucing kat dalam blog aku..yap yap..it's part of my collection actually..well..i love cats and they're everywhere.kat kedai mamak ada,kat depan Giant ada,kat dalam tandas awam pon kadang-kadang ada..so one day tu,setelah memiliki telefon bimbit berkamera (it's just Sony Ericsson W810i..tapi gambar chantek,bagi aku laa..yes..i'm just using my phone's camera),kemana ja aku pergi,kalo aku nampak kucing-kucing liar neh,aku akan amik gambar diorang..eh eh..bukan diorang..amik gambar dikucing..hahahah..well..basically,mereka ini memang kucing liar..live on the street..wild and free..cari makan sendiri,sakit tanggung sendiri tanpa perlu ke klinik haiwan,membiak sendiri,dan macam-macam lagilah dikucing neh buat sendiri-sendiri..true survivor..tak macam kucing bela..manja..dimanjakan sangat..memang kita semua sedia maklum yang kucing neh memang haiwan manja tapi bagi aku,bila diorang hidup di dunia sebenar tanpa sebarang bantuan,bukankah ini membuatkan mereka lebih cekal..?mereka memang kucing cekal..Melayu bila lagi mahu jadi cekal seperti mereka..??asyik dimanjakan saja.hehehehehehehehehe...renung-renungkan..selamat berama'..by the way,semua gambar-gambar kucing yang ada di dalam blog ini adalah hakcipta terpelihara..thanks..

No comments: