Wednesday, March 11, 2009

Laporang Kerja Untuk Hari Ini Episod 3

Situasi-Sedang mengemas bahagian pencuci aaaaaaa..sapa tau dia tau la..(kenapakah agaknya aku selalu ditugaskan untuk mengemaskan rak-rak di bahagian neh?)..didatangi 2 orang gadis...

Kakak "Bimbo" Malaya No 1-Adik adik..do you have any scar treatment oil..?alaaaaaaaa...what is it aaaa..alaaaaaa...Bio-Oil?a,ahh..yes yes..that one..do you have any?

Kakak "Bimbo" Malaya No2-Yes..yes..that one..i know its good for you to hilangkan the scar you know..(sambil tuding-tuding jari bercakap dengan Kakak "Bimbo" Malaya No1)..Do you have parutttttt..???kikikikikiki..(gelak-gelak dengan nada gedik)

Abang Watson masih mendiamkan diri...

Kakak "Bimbo" Malaya No1-Yeahhhh..it's tak best you know..kikikikiki..(gelak-gelak dengan nada gedik)....adik..ada tak minyak tu?for you to remove scar parut tuuuuu?

Abang Watson-Huh?(dengan nada tercengang)

Kakak "Bimbo" Malaya No2-Ada tak ubat untuk hilangkan parut..?Alaaaaaa..untuk hilangkan scar,parut-parut tu..do you have it?The scar ataupon parut treatment oil tuuu?Tak paham ker?(bercakap separa sombong dengan nada Bimbo yang sedang marah..sila bayangkan Paris Hilton tengah marah)

Abang Watson-Maaf kak..saya tak paham..

Kakak "Bimbo" Malaya No1-Adikkkkk..ada tak ubat untuk hilangkan paruttttt...??macam minyak Bio-Oil tuuuu...ada takkkk...???

Abang Waston-Owhhh..Bio-Oil..ada ada...sebentar ya..

Kakak "Bimbo" Malaya No2-Kikikikikiki..tak paham rupanya tadi..

Kakak "Bimbo" Malaya No1-Yeahh..he don't understand what i say laaa..

Seketika kemudian..

Abang Watson-Here you go miss..Bio-Oil,just like what you want..It's good for scar treatment and many people had bought it.it's RM32.80,and you can pay for it at the payment counter,which is located up in-front..If there's anything that i can help you,just let me know..as a Sales Coordinator of this Watson outlet, it is my responsibility to help and assist the customers.its my pleasure to help..thank you..do you need anything else miss?

Kakak "Bimbo" Malaya No1-Tadak apa dah aih..nak beli ni saja..terima kasih la noh...

Abang Watson-You're welcome...

Aku terus menyambung kerjaku yang tertangguh sembil dalam kepala hotak memikirkan cara nak mendapatkan Rm1Juta dalam masa sehari...kepala hotakku terus melayang-layang tanpa memperdulikan dunia luar...

5 comments:

mustno said...

ahahaha..minah obesi a.k.a siam ka depa tu??..
ahaha..
tula berkat hang amik TESL dlu..
xsia2 noo..

Diva PariTs said...

hahhaha buleh buat novel noh keja kat watson neh? hang buat la blog tittle hang - diary seorang abang watson! mana tau lepas tu kut laaa ada orang nak buat drama ka movie ka kehidupan seorang abang watson kan kan kan. lepaih tu hang dapat la 1 juta hang tu, bleh mai lawat aku balik hari noh? curlasssttttttt!! haha

sabaq noh.. keja kat mana2 pun ada dugaan macam2.. experience tu penting! ;) tapi lengkali kalo ada yang kepala masuk air mcm tu datang ko cakap tamil je la pah oii!

adifDAS said...

huhu
ish..
mesti awek tu tak lawa kn
pastu dia tertarik kt abg watson yg ensem tu...

alalalla

Nad said...

lain kali hg bg la dia parut kelapa trs..bkn takat bleh ilangkan parut,ilangkn diri dr muka dunia ni pun bleh..

Munky itu Hanjeng said...

@Mustno-depa minah yang cuba menjadi sempoi dengan bershopping di waston bagi membeli mekap2 murah..hehehee..

@Eleen-hahahahahaha..aku dok pikiaq2 jugak nak wat novel neh.."diari seorang jejaka kacak yang berkerja di Watson"..hahaha..
pening kepala aku layan customers macam tu..

@adif-hahahahaha..masing2 berasa cun dan sempoi..hehehee..

@Nad-aku nak bagi tapak kaki aku..tapi kaki cagu plak..kesian la plak kat diorang..hahahaa...

aku bosan!hehehe..