Monday, November 8, 2010

Politikus itu Tahi

Bila orang bercerita tentang situasi politik di negara kita,dengan otomatiknya aku akan mencebik muka..Bukan tidak berminat,cuma tidak begitu intelektual untuk aku bincangkan..Politik penting,itu aku tahu..Politik juga mencorakkan perjalanan menggerakkan negara..ya,itu aku tahu..Dan kau tahu apa lagi yang aku tahu tentang politik?Politik itu tahi..Penuh dengan penipuan,tikam-menikam,balah-berbalah,pijak-memijak,tuduh-menuduh,dan sebagainya..

Bila kau di satu pihak,kau akan menuduh pihak lain salah,korupsi,rosak,dan hancur..

Bila kau di satu pihak lain,tentulah kau juga akan menuduh pihak lain salah,korupsi,rosak,dan hancur..

jadi aku membuat kesimpulan,di pihak mana pon kau berada,kau tetap akan tegakkan kebenaran pihak kau..kau juga akan cuba pertahankan pendirian kau..sembunyikan kesalahan kau dengan cuba mencari keburukan pihak lain...Tahi bukan?

Lagi tahi kalau perangai kau macam neh...





Terus terang aku katakan,my first instinct when i see these pictures,mereka neh diupah oleh Pakatan Parti itu sendiri untuk buat macam tu semata-mata nak timbulkan kemarahan dan kebencian...Serius!

Kenapa aku berkata begitu?Kau melayu,kau tanya diri kau sendiri...

2 comments:

EimaruSi|ence™ said...

Yang nih aku tak paham. maksud kau, orang Pas sendiri yang upah budak-budak nih ke?

Munky itu Hanjeng said...

politik itu sungguh huduh..serius..