Sunday, January 4, 2009

Kisah "Pakcik Maneh" di Pulau Singa

Suatu petang yang damai di Pulau Singa,Langkawi,saya bersama rakan yang bernama Roy,ingin membuang tahik cherry berry lalu kami pon menuju ke sebuah tandas yang terletak di dalam hutan di belakang jeti tempat kami berkhemah..(berkhemah la sangat)..waktu itu jam sudah pon menunjukkan pukul 6.45 petang..senja-senja ubi kata orang..disebabkan tahik cherry berry yang sudah di ujung kolon,kami gagahi juga untuk ke tandas walaupon orang-orang tua dah pesan yang jangan berak waktu senja,nanti dapat bini tua..walaupon tiada kena-mengena,kami tetap meneruskan perjalanan ke tandas tersebut..

Setibanya kami di sana,kami berjumpa dengan seorang lagi makhluk besar iaitu saudara Bob..dia pon nak tercherry berry..tak guna..so,jamban ada dua..karaoke jamban tadak..aku bagi Bob ngan Roy "berry" dulu..aku pon tunggu kat luar menjaga keselamatan mereka...

Tiba-tiba..

"SYUHHHHHHHHHHHHH...SYUHHHHHHHHHH...SYORGHHHHHHHHHHHH!!!"(bagi mendapatkan feel seram di sini,sila baca dengan vokal Dani Filth from Cradle of Filth..

Kedengaran suara dari belakang jamban...

"Ikshhh..sapa pulak yang dok halau monyet dalam hutan neh?"Bisik hati kecilku..

Buat tatau sudah..ada pakcik mana2 dok halau monyet kot maghrib2 neh...so,aku pon still maintain cool seperti selalu...

"Woi Munky Hanjeng,hang ada dengaq?"Tanya Roy setelah keluar dari jamban...

"Ada..sapa yang dok halau monyet?Aku tau la nickname aku Munky,takkan halau aku kot?"Balasku..(ayat belakang sengaja ditambah..harap maklum)

"Tah..ada orang kot.."Balas Roy..

"Kay,hang pi berry pulak.."Suruh Roy agar aku cepat2 berry..manakala Bob pon sudah menunaikan hajatnya menyunting tahik di taman...

Setelah selesai,aku dan Roy pon bergerak pulang..Semasa dalam perjalanan pulang,tiba-tiba Roy dengan gelabahnya..

"Sapa dok cakap kat belakang kita???"tanya Roy dengan muka gelabahnya..

"Aku tak dengaq pon.."balas diriku separa chuak...

"Dah dah..jom jom"...kami pon berlalu pergi dari tandas tu...

Malam itu,abang Tom yang menjaga tempat itu merangkap kami punya tour guide membuat sesi bercerita hantu..damn..aku yang masih cool tiba-tiba...

"Tom,petang tadi ada orang dok halau monyet ka kat dalam hutan nun"..tanya Roy...

"Awat?hang dengaq orang dok halau monyet ka?"Kata Tom berserta senyuman sinis...

"Pulau neh ada hangpa ja..orang luaq mana boleh masuk.."Tom berkata-kata dengan machonya..

"Yang hangpa dengaq tu,hangpa paham2 sendiri la noh..memang "dia" dok jaga pon tempat neh..."sambung Tom..

GULP!

Terima kasih "Pak Long Maneh" sebab tak tunjuk muka....

5 comments:

lovelylin said...

eiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

pi mandi bunga bawah jambatan woi kasi buang pak maneh!! hahhha

larikkkkkkkkkkkkk

Nad said...

ni xbleh mndi bunga ilin oi..ni kene mndi air yasin ni..

Munky itu Hanjeng said...

hahahahahaa..

mari2..sapa mahu pegi pulau singa??mariiiii..best woiiii..

Nad said...

xpe la..sgp lg aku g monkey bitch tu...

Anonymous said...

mmg maneh sungguh pengalaman kita mat anip kena ngan pak cik maneh, nasib bek x terciri berry lg mlm 2, klu x pasang kita hahaha...roy