Friday, August 20, 2010

Raya yang menjelang...

Walaupon baru masuk hari kesebelas aku berpuasa,aku dah mengira-ngira berapa hari lagi nak raya..

Raya tahun neh aku chuak bai..Ada satu benda neh yang begitu mengganggu aku..Macam mana aku nak jawab nanti..

Raya tahun lepas aku disanjung oleh budak-budak sebab bagi RM5 seorang..Memang suma layan aku macam raja..Air dihidang..ketupat dipotongkan untuk aku..kaki diurut.."Abang Bagi Duit Raya RM5" digelarkan mereka kepadaku..Aku berkerjaya..Duit gaji ada pulak advance..Makcik-makcik yang bertandang bertanyakan kepadaku.."Kerja apa sekarang neh Anak Pak Ya?"...Selamba aku jawab dengan yakin.."Pensyarah...kat Kolompo"..

Tahun neh?Munkin aku akan digelar "Abang Bagi Duit Raya 10 sen"...

Soalan lazim tetap akan berkemundang...

"Kerja apa sekarang Anak Pak Ya?"

Dan aku telah bersiap-sedia dengan jawapan yang paling impress pernah aku fikir..

"Saya jadi pelakon sekarang Makcik..Kat Kolompo..Sayalah Tiq Zaqyah dalam Nur Kasih tuuu (sambil gigit jari)..."


Mesti diorang akan tetap suka aku...

No comments: