Sunday, February 1, 2009

Benda yang tak patut ada...

Benda-benda neh aku rasa tak patut wujud kat dalam dunia neh..munkin aku menjadi seorang yang judgemental sekarang ini..aku peduli hapa..hhahahahhaa...

1-Filem-filem Prof A. Razak Muhydeen ka hapa tah nama dia..
Semenjak aku dok rumah dan asyik tengok tv ja skang neh,aku "ter"selalu tengok cerita-cerita arahan Prof. A Razak..kebanyakkannya bertemakan masyarakat melayu Penang mai yang boleh dikatakan agak "bodoh lagi memperbodohkan diri"..disebabkan aku suka tengok orang memperbodohkan diri sendiri,terutamanya Apek yang lawaknya selalu dikitar semula di setiap filem-filemnya,aku terpaksa menurunkan tahap IQ super genius aku ke tahap paling rendah sekali..barulah aku leh layan cerita tu..munkin ada teladan yang dapat dicontohi..tapi agak melampau cara filem-filem Prof A Razak menggambarkan cara hidup orang melayu..munkin kalo Obama tengok,mesti dia akan kata dalam hati.."Probably Piee' is my long lost uncle..but..but..cheqqq maluuuu nak mengaku..!!"..filem terbarunya Sifu&Tongga apa tah,hanya akan meng"exploit"kan populariti Saiful Apek dan Nabil Raja Lawak Bodoh tu..munkin betul kata kawan aku,masyarakat Malaysia perlukan filem-filem ringan,tapi setakat tu ja la kot tahap filem kita..

2-Persatuan "Polis-Polis Gelap" Malaysia
Semuanya berpangkat sarjan 3 calit..munkin tak boleh naik pangkat lepas 3 calit sebab takdak protokol yang betul untuk menjadikan mereka Ketua Polis Negara.."Polis Lantik Diri Sendiri" neh kerjanya menjaga kawasan masing-masing..sebarang masalah yang terdapat atau berlaku dalam kawasan mereka,akan diambil-berat seberatnya..Balai Polis Lantik Sendiri neh adalah di warong-warong tepi jalan.nak jumpa mereka,sila cari di tempat-tempat neh..kedai makan tepi jalan..kedai mamak di kawasan tersebut..pusat hiburan kompleks membeli-belah di kawasan tersebut...dan munkin juga di kedai handpon yang ada minah2 rempit cun..paling berkerja-kuat dan juah,sudah tentulah "Polis Lantik Diri Sendiri" yang baru nak naik..juah mengalahkan Mawi di malam perkahwinannya haritu..hehehehe.."betullah apa yang diperjuangkan tapi tak semua betul memperjuangkan.."..kan?

3-Persatuan KenaSepak Malaysia(FAM)
Apa yang tak kena,suma orang pon tak paham..tapi bagi aku,perangai pemain-pemain kot..melayu la katakan..melayu neh sebenarnya malas nak memajukan diri..malas nak berjuang..okay,gaji dapat,sponsor dapat,lawan bola bagi cukup syarat dah la..tak gitu?nak kata omputihnya,eat blind salary..aku tengok makin hari makin macam haram..memang macam haram dah pon..okay,aku tukar..makin hari makin macam taik haram..okay skang,bubarkan FAM..jangan ada persatuan bola..jangan masuk mana2 pertandingan bola..dok kampung,men kat kampung jer yer wahai masyarakat Malaysia.jadilah jaguh kampung yang berjaya sebab kita ini masih di tahap kampung,dari segi fizikal mahupon mental...nak men futsal takpa,aku izinkan..

4-Majalah Mangga
Majalah yang aku rasa majalah yang paling bengong penerbitannya..artis-artis perempuan yang melaram bergambar dalam majalah tu bukan main sempoi lagi..aku boleh ketegorikan majalah Mangga neh setaraf majalah Playboy,tapi disebabkan ianya diterbitkan di Malaysia,Mangga aka "PlayboyMalaya" ini ada jugaklah mengekalkan ciri-ciri ketimuran dengan tidak menayang semua bahagian-bahagian badan..munkin juga Mangga ini untuk abang-abang gay Malaya yang stim melihat gambar-gambar artis lelaki berposing di dalam kolam renang dan kolam tahik sekalipon..80% artis-artis yang dipaparkan dalam majalah Mangga sumpah aku tak kenal dan mana datang tah artis-artis tu..10% artis dalam Mangga munkin artis-artis yang dah tak laku macam uhuk uhuk Siti Nurhaliza,Zaiton Sameon,dan Sathiya..10% lagi semuanya pasal Mawi dan Ekin..damn...

5-Minah-minah yang minat Bollywood
Sampaikan sanggup kahwin dengan mat mat bangla busuk ketiak tu..muka macam Shah Rukh Khan la katakan..apa yang best pasai hindustan aku pon tatau..dulu aku layan jugak tapi tadak la sampai nak kawen dengan minah-minah India kat Malaysia neh..kwhahahahahahaha...aku ada terbaca satu laporan akhbar neh..sorang minah sanggup tolak pinangan sorang ustaz sebab tergila-gilakan Rauf,seorang Bangla dari Bangladesh(duh..)..sebab?muka macam hero hindustan katanya...kwhahahahahahhahahahahahaha..

6-Seekor rapper yang bernama Caprice
Aku tertengok video clip Dem Girls nya di Hitz TV aritu..kendian terpacul perkataan ini tanpa aku menyedarinya..."macam haram lagi"..sorry..bukan aku bias terhadap penggiat seni aliran hop-hap neh tapi aku menyampah tengok..lagu boleh blah,tapi disebabkan gaya dan video klipnya macam haram lagi,aku terus menjadi judgemental..hahahaha..walaupon awek-awek dalam video klip tu cun-cun,ia takkan mengubah pandangan aku..

7-Portal Perkahwinan Mawi dan Ekin
Semua pasal Mawi dan Ekin ada kat portal tu..portal apa pon aku tatau tapi yang aku tau,sumanya takdak faedah..Kisah pertemuan,rancangan bulan madu,posisi kegemaran semasa bersenggama,kekuatan batin masing-masing,segalanya ada tersedia di portal tu..ON MAWIKOTE dan hantarkan ke 696969..

8-Raja Lawak Astro
Walaupon aku selalu jugak tengok,tapi aku rasa tak patut Astro seksa peserta-peserta tu macam tu..diorang tak sedar tu yang diorang dibayar hanya untuk memperbodohkan diri-sendiri di kaca mata Malaysia..lawak?tak lawak...bodoh?yaa..memang bodoh..

9-Sinetron-sinetron Indonesia
Sungguh buat aku nak terkentut-kentut keluar tahik apabila aku "ter"tengok sinetron-sinetron bodoh yang diimport dari Indonesia neh..diulang,"ter"tengok..Penangan Bawang Putih Bawang Merah suatu ketika dahulu,televisyen Malaysia sekarang telah menjadi Televisinya Indonesia dong..99% drama yang disiarkan di rangkaian televisyen Malaysia sekarang adalah sinetron-sinetron bangang kecik-kecik tanak mampus,besar-besar menyesatkan akidah orang dari Indonesia neh..aku pon sesat jugak tapi takdak la sampai mintak tolong kat Peri-Peri yang pakai baju "Tarzan"..lagi 1% drama Makcik-Makcik dan Akak-Akak Bimbo Malaya...kalau aku tengok filem-filem Prof A Razak tu aku terpaksa merendahkan IQ aku,kalo aku tengok sinetron-sinetron Indonesia pulak,aku terpaksa menghilangkan terus IQ aku lalu menjadi orang gila,barulah aku leh layan cerita merepek sinetron-sinetron neh..

10-Konsol permainan PS3..
Sungguh celaka sapa yang cipta menatang neh..aku tadak duit la bodohhhh nak beliiii!!!!

11 comments:

adifDAS said...

huhuhu
ang kna tambah lg..
kta patut ad rumah besaq penuh ngan awek cun pakai bikini
pendek kata playboy mansion la
huhu

Munky itu Hanjeng said...

ada dahhhh...
rumah yusof haslam..hahahaha..
anak dia kan playboy malaya..hehehehe..

Lee Novotny said...

kawen mawi ekin tu yg faling tak patot tawww..apa ke benda ntah.... lepas ni cerai jugak, don't say it's not coming!!!!

heiippppp jejantan posing dlm kolam renang tu hanya untok tatapan nyah nyah kehausan okeh?? mak tak haus..sebab mak selalu diberi air untuk hilangkan dahaga hahahahhaha

Good blog..I like!!!!!!!!

Nad said...

tu la hg..aku srh cr keje hg dok umh tgk tv..kan da "ter"-tengok...

Munky itu Hanjeng said...

@Lee Novotny-gay gay malaya pon ada stim jugak.hehehe..
lepas neh akan ada portal perceraian Mawi dan Ekin..dun wori..

@Nad-ahahahaha..aku kan malas nak keja..hahaha..

mustno said...

kantoi selama ni hang dok beli majalah mangga..
mesti terngiang2 dlm pala bila pulak time hang nk berposing dlm swimming pool kann kann kann..
ahahaha

Munky itu Hanjeng said...

sori nahhh..aku mangga2 tak men..urtv laaa..kwhahaha..hak tuiihh..pantang nenek moyang aku baca mangga..hahahaha...
aku dah wat dah pon posing dalam kolam.hehehehe..nak tgk?satgi tergugat iman plak..hahahaha..

adamLUBA said...

1. Aku sokong!. Aku tak faham kenapa Razak mohideen masih membuat filem yang sama konsepnya! dan aku juga tak faham, kenapa masih ada manusia sanggup membayar 10ringgit untuk tengok cerita-cerita macam tu. Setiap filem dah boleh agak jalan cerita, dah boleh agak ending dia. Lawak? macam tu boleh dikatakan lawak ka? Iya betui nak buat lawak tu bukan senang, so kalau dah tak boleh buat lawak, jangan buat lawak. buat laa benda yang boleh di buat! iya dak? perasan tak, kebanyakkan filem lawak kita, bukan menggukan kan scrip yang lucu, bukan juga story line yang lucu, tapi 'action' pelakon yang seolah-olah memperbodohkan diri sendi yang cuba di terapkan dalam lawak tu. dan sebab tu namanya lawak bodoh!

2. yang ni aku tak faham (sesungguhnya ilmu aku masih lagi cetek!)

3. erkk! yang ni pun aku xleh nak ulas, sebab aku seorang 'kaki sofa'.

4. heh! wujud lagi majalah ni? isk isk...

5. Minat tak salah, tapi yang sampai dok p nak kawin ngn bangla tu, masalah tu. dak la, klu dah memang suka sangat kt mat bangla tu, nak buat macam mana. tp kalau alasan muka dia macam abg bachan. memang tak boleh blah la! adeh2

6. yeh! sesungguh nya aku tak suka vedeo clip dia, kecuali model2 yang sering mengerakkan badan ke kiri dan ke kanan tu. dam gurl!

7. Yang ni pun tak patut wujud, nak buat apa la benda2 macam ni. kenapa la nak amik tahu sangat pasal mawi & ekin ni? banyak lagi benda lain yang boleh amik tahu! paling tak tau nak buat apa, pi la bela kambing. kan senang!

8. Hurm, musim ni aku ada juga tengok (umah aku dah ada astro! hehe), kesian aku tengok para peserta! hurmm...dan kadang-kadang lawak si pengaraca tu pun haram aku tak faham.

9. yang ni pun aku xboleh nak bg coment, sebab aku tak tengok cerita-cerita ni.

10. hahaha...yang ni patut wujud! hishh! nikmat tu!

lovie say : said...

movie prof madya razak aper ntah...
memang bodoh cita die. merendah kan kualiti perfileman malaysia yang sememang nya dah rendah. hanya memikirkan keuntungan semataa-mata

majalah mangga- membaca itu menambah ilmu. tapi dh terbalik membaca tu menambahkan nafsu. hahahhaa

mamat bollywood- mungkin wanita-wanita yg tergila2 kan mamat bolywood nih dh hilang mental. tapi tahukah kamu di bangladesh semakin hapak bau sesorang lelaki itu semakin terserlah kelakiannya.
annoying!!!

PeduliApaAku said...

my fantasy gurl~yow~
around da world~
my fantasy gurl~yow~

bkn tu lagu faveret hg ka weh~
kekekeke~
cian mamat caprice tu hg kutuk~

Munky itu Hanjeng said...

@adam-hahahahaha..PS3 busuk!aku tamau beli..eheehehe..yang no2 tu,sapa tau dia tau la..kaki sofa tak kaki sofa..ayuh sk8!eheheheh..

@lovie say-well..razak mmg paham konsep masyarakat melayu kampung kot..easy and lite entertainment..wtd..
patutlaaa mamat bangla busuk..damn..

@hazrat-pi mmpuih..hahahahahah..