Thursday, February 17, 2011

Cabai

Gua baru sudah pekena Maggi kari perisa kari..Perghh..Dia punya kick memang kick...Time-time bosan neh,memang gua akan lapar..Nak keluar cari makan kat kedai mamak memang tak lah malam-malam camneh..Nak kuar dari kawasan rumah gua neh pon dah macam nak keluar dari Niyang Rapik..Kang jumpa Hantu Kak Limah mau gua willie lapan tiang.....

Maggi gua,tak main la setakat masak air panas tuang dalam pinggan,biar 3 minit,kendian letak perencah..Itu zaman hostel bai..Apa barang..Gua dah maju kehadapan dalam semua bidang..Maggi gua semestinya dimasak ala-ala Chef Wan,tu pon kalau Chef Wan takdak duit nak beli makan sedap la...

Ayam gua potong kecik-kecik...Tomato gua potong kecik-kecik...Bawang gua potong kecik-kecik...Lobak gua potong kecik-kecik jugak...Apa lagi..

Oh ya...Cabai...dalam bahasa moden urban Kuala Lumpurnya,cili...Gua amik 4 ketul cabai dari peti ais..Gua basuh...Gua pegang..Gua letak atas papan pemotong...Gua hentak cabai tu dulu dengan pisau...Gua pegang lagi...Gua potong satu-satu..Setiap satu dipegang dengan penuh kasih sayang...Gua potong kecik-kecik......Gua sauk semua cebisan kecil cabai-cabai tadi,campak masuk dalam kuali.........

Maggi kari perisa kari gua dah masak.....Gua makan.....Pakai sudu.....Tak baca bismillah..Lupa.....

Habeh makan gua tak basuh tangan.....Bekas cili tadi ada lagi kat tangan........

Gua lepak tengok televisyen,terkorek taik idung.........PANAS DIA WA CAKAP LU BISA BIKIN MATI!!!Cilakak!!

..dan jangan tanya benda apa gua garu lepas tu.......

3 comments:

Rafhanah Mohtar said...

Muahahahaa! mesti azab punya pijar..

Berseni sungguh cara pembuatan megi tu

Munky itu Hanjeng said...

siot tul cabai..

✖[Hanji℮chan N℮kℴ]✖ said...

cabai=cili rite?
hahaha..
dis is funny..xD