Tuesday, February 15, 2011

Entri Seram

Aku keseorangan ketika ini..Jam menunjukkan pukul 2 pagi..Tangan laju menaip tugasan yang diberikan..Tarikh akhir semakin menghampiri...Di depan ku,televisyen sedang menayangkan dokumentari..Kelihatan seekor kerbau cuba dilapah 4 ekor singa betina..Aku tertarik...Aku suka binatang...Kalau Rozmey berubah menjadi Musang Cendawan,pasti aku akan suka...

"Kau tahu tak pontianak suka lepak atas pokok..."...kata Rakan Hitam kepadaku suatu hari itu....

"Memang la lepak atas pokok,kalau dia lepak Times Square,muka putih-putih,gincu hitam-hitam,kuku hitam-hitam,baju hitam-hitam ada rapun-rapun,tu bukan pontianak namanya,tu Gothic Anak Haram..."..separa berleter kataku...

"Bodoh..Bukan tu,ni pontianak betul la Hanjeng oi..Dulu kat kampung aku ada satu pokok besar neh.Memang port pontianak lepak der..Macam McDonald's diorang la,cuma tadak wi-fi..Kalau ada wi-fi,sahih budak-budak melayu yang takdak duit nak beli broadband pon tumpang lepak sama..Leeching..Alaaa trend lepak McD sekarang ni la.."...Rakan Hitam pula berleter..Sama naik dengan aku rupanya...

"Oooo..Abis tu,kau pernah nampak ka Pontianak?Aku nampak dalam TV ja..Muka macam Liyana Jasmay sial!Ponti Anak Remaja tu..Kalau itu rupanya Pontianak,aku bukan setakat lari,aku siap gelak kuat-kuat lagi sepanjang jalan sambil jerit 'Tak takutt ponnnnnnnnnn'..."...sambung aku laju-laju..

"Pernah la..Seram bai..Kain putihhh jer mengurai turun..Aku nampak ja kain putih tu,mencicit aku lari..Tu baru tengok kain.."..Balas Rakan Hitam semangat...

"Ahhhhh..Kau tu pengecut.Hahahahaha...Aku kalau jumpa,aku mengorat dia.Sebab muka dia macam Liyana Jasmay"..gelak aku berlagak...

Terkenang pula kenangan aku bersembang dengan Rakan Hitam aku itu..Seram sejuk pula memikirkan yang sebelah rumah aku neh ada banyak pokok besar..Rumah gua plak ada wi-fi,sahih pontianak lepak-lepak atas pokok tu leeching wi-fi gua..damn...

Sejuk pulak tengkuk memikirkannya...

Dahaga...Aku bangun ingin menuju ke dapur...

Semasa lalu ja kat koridor tu,hujung mata aku terpandang kain putih di hujungggg koridor menuju bilik aku.....

Ahhh sudah...

Cepat-cepat aku masuk dapur..Jantung dup dap dup dap...Demam dah aku esok neh cara neh..Pikirku...Aku berselawat banyak-banyak..Ayat Kursi apatah lagi..Mujuq zaman sekolah dulu Ustaz suruh hafal untuk lulus PAFA...

Aku gementar....

Tapi aku gagahi juga untuk jadi berani..Nak tengok sekali lagi...Liyana Jasmay kah tadi tu?

Aku hulurkan kepala keluar dari tepi dinding dapur...

ALLAHUAKBAR!!

...................................................................

Esoknya aku mandi tidak bertuala...Kain pelikat kotak-kotak pula yang menjadi tuala untuk hari-hari mendatang.Nekadku...


B*BI PUNYA TUALA!!!!!!!

2 comments:

Daya SooYoung H said...

kahkahkahkahkahkahhh!!

untung la mandi tak bertuala . :DD

Munky itu Hanjeng said...

kain pelikat tak serap air sangat..sigh..