Wednesday, April 20, 2011

Aku dan Blackberry

Semalam rumah aku internetless...(adakah wujud perkataan itu..Kamu fikirkan)...Cangak ubi aku dalam rumah neh...Tengok televisyen,ASTRO asyik ulang cerita sama ja...Cerita P Ramlee aku dah hafal semua..."Ini bukan nasik,ini nenek kauu!!" sudah menjadi dialog kegemaran aku..

So,cangaklah aku semalam tanpa internet...Bosan dan bosan...

Tiba-tiba Rakan Apek telefon...

"Woi,kita nak buat apa neh presentation kita esok neh?...Gila pa tak discuss lagi..Dr. Ann dah bagi assignment tu dah lama,malam neh baru terhegeh-hegeh nak buat!!!"..kata Rakan Apek separa marah..Kesal dengan sikapnya sendiri yang malas buat kerja...Sama macam aku jugak yang sedang mencari Sloth untuk dibela....

"Kau bangsa apa?"..tanya aku ringkas...

"Melayu..."..balas Rakan Apek...

"Dah dapat jawapan kenapa kita tak start buat assignment tu lagi?"..explain aku ringkas...

"Celaka...Dah dah..aku hantar artikel yang kita nak guna guna e-mail..Nanti hang tengok-tengok la macam mana.."...kata Rakan Apek..

"Internet aku down!!!Macam mana nak bukak e-mail nehhhhh!!!!.."..balas aku marah kerana internet down plak time-time aku nak jadi rajin neh...

"Aduhhhhh...Bala bala...Balaaa balaaaa...Esok aku nak pergi kursus lagi neh..."..balas Rakan Apek...

"Bila masa kau jadi Abang Ambulan Hantu Kak Limah Goes Back Home neh?"..tanya aku...

"Tadak tadak...aku hantaq jugak pi e-mail hang...Nasib la hang nak buat macam mana pon nak retrieve e-mail hang tu...Esok jumpa compile!!"..rengus Rakan Apek marah...Kecewa dengan prestasi Manchester Unted agaknya...Bodoh Bodoh Bodoh..Tak pandai amik peluang..Bodoh...

Click...

Punggah...Mati aku...Takkan nak keluar pergi CC kot malam-malam buta macam neh....Mau ada hantu tumpang aku pergi CC kang...Dengar kata "hantu-hantu" sekarang suka cari makan kat Facebook...Habeh semua gadis-gadis yang "murah" letak gambar tunjuk cleavage itu ini "hantu-hantu" neh add as friends...Bila kau dah "murah",tentulah orang-orang yang suka "barang murah" akan tertarik dengan anda..Betul?

Tiba-tiba...Jeng Jeng Jengggggg....

BLACKBERRY BOLD 2 AKU MUNCUL DENGAN HERONYA!!!!!

You are my saviour Baby Bee..(Yes,nama dia Baby Bee)...E-mail masuk through this device,downloaded it,masuk data Documents Blackberry,cucuk Blackberry ke komputer,transfer data to computer.....Taraaaa...Aku dah dapat artikel yang aku nak guna!!!....FCUK YEAH!!!!

Blackberry memang berguna...Serius!!!..Aku dah pakai 6 bulan Baby Bee neh,and yes..She is very helpful!!!...Facebook Notifications masuk macam SMS masuk jer...E-mail apatah lagi..Right on the spot aku boleh reply e-mail...Blackberry Messenger jangan cakaplah...Ramai orang cakap,IPhone 4 pon boleh buat semua tu,tapi bagi aku,Blackberry suits me better...Kecik,comel,berbudi pekerti,pandai dalam pelajaran..

Tapi yang paling penting,bila time aku kayuh basikal,Blackberry tak tersangkut telur..Alhamdullillah....

Cakap banyak tak guna,click saja!!!

!!!!!Petua Untuk Kehidupan Zuriat Akan Datang...What Berry Are You?Get a Free Blackberry Brah!!!!!!

14 comments:

Unknown said...

kah..I want whiteberry...sape suruh tangguh kerja lagi,kan dah terkena

Munky itu Hanjeng said...

ahahahah...ko kena prihatin ngan kehidupan student neh...

Fyqa said...

haha.kan dah kelam kabut...

Abang Zam said...

aku pakai sony ericsson..sangat awesome..kadang2 kitorang beromen..pandai sony aku henjut

Munky itu Hanjeng said...

perghhh..lagi sakan..ahahaha..

bact. said...

gua pon pkaia BB..tp mls nk connect intenet..
leceh nk skroll..
plus pkai kanta baru puas..













baik on9 ke laptop..
hahhaa

Headmaster said...

nokia lagi kuat henjut dia.sampai rumah sebelah terasa gegaran henjutan dia bang zam oi.

Munky itu Hanjeng said...

bb aku rasa dah cukup dah untuk namakan dia telefon...
nokia henjut dah tak sdap..hehehe..

Mohammad Fathi said...

apa barang bb. hikhikhik.

Fatihah Mustapa said...

tersangkut telur?/
hahaha..sengal.

Anonymous said...

wakakakakakak..
komen Abang Zam buatkan aku terketawa.. hak3..
aku pun pkai sony tapi dia tak pandai beromen pon... hahahahah..
XD

Munky itu Hanjeng said...

apa barang iphone..budak2 suka la main2 game dalam tu..hikhik

Penulis Bogel said...

tpi member aku pakai iphone4 cam best je...mana lg best?

oh, nk menjemput buat review kt blog aku...tq...=)

Munky itu Hanjeng said...

bergantung...IP4 ngan BB ada kelebihan dia masing2..
tapi untuk aku,BB is good enough...Boleh col,boleh msg,boleh chat,boleh e-mail,dah cukup...
kalau ko sukakan application itu ini,then IP4...sebab aku tak minat pon applications itu ini...