Sunday, April 10, 2011

Cacing Nampak,Gajah Kau Buat-Buat Tak Nampak

Munkin lumrah dunia,manusia ini dilahirkan dengan sikap hasad dengki..Tidak pernah puas hati dengan apa yang orang lain ada...Selalu suka mencari peluang untuk cuba menjatuhkan...

Aku cuba untuk mencorak hidup aku..Segala apa yang aku rancangkan...Segala apa yang aku hajati..Segala apa yang aku nak dalam dunia neh,aku cuba untuk mengapainya...Munkin sedikit lambat,tapi aku masih dalam perjalanan bukan?..Aku masih tidak berhenti separuh jalan merungut,menghentak-hentak kaki kecewa,ataupon tidur tanpa berbuat apa-apa...

Munkin sesetengah itu sudah berhenti perjalanannya...Munkin sudah kecewa dengan impiannya...Munkin sudah berputus asa dengan harapannya...

Dan mereka-mereka inilah yang cuba untuk menjatuhkan kita yang masih dalam perjalanan ini...

Buanglah sikap suka nak mengkritik tu...Semua orang ada sebab mereka tersendiri untuk mencorak jalan hidup masing-masing..Tak payahlah nak cuba untuk menjadi pencorak jugak sedangkan corak hidup kau masih lagi compang-camping...

This is my life,not yours...This is how i live my life..Please live yours....

8 comments:

Bella Bell said...

setuju ^__^v

Hanieqha said...

sememangnya lumrah manusia. x bleh tgk org senang.

yang salah je nampak.
kalau nampak betol pon pejamkan mate je..

Mat said...

semut selalu terpijak.

Munky itu Hanjeng said...

dunia dunia...

Rozuan Ismail said...

lumrah dunia memang macam tuh..

http://kringg.blogspot.com/2011/04/blog-hanjeng-munky-itu-hanjeng.html

Nurul said...

Agree,,, de je yg sakit hati bila nmpak org lain bahagia,,,,mind ur own business laaa,,,,, stop interfere others life,,,

Cik Yaya said...

awat hang emo ni hanjeeennggg.. sapa buat hang marah biar aku seligi org tuhhh

Munky itu Hanjeng said...

besala..ada orang cuba cross my path..mmg la aku hangin..ahahahah..